خانه / اخبار / امروز زمان مناسبی برای تسویه حساب جناحی، گروهی یا خصوصی نیست

امروز زمان مناسبی برای تسویه حساب جناحی، گروهی یا خصوصی نیست

یک فعال سیاسی گفت: باید حواسمان جمع باشد که اگر اختلاف نظری هم در یکسری مسائل وجود دارد، باید فعلاً آن را کنار گذاشت و ملت و دولت یکپارچه در برابر دشمن با اراده ای محکم حضور یابند. ممکن است کسی نقطه ضعفی داشته باشد، اما امروز زمان مناسبی برای تسویه حساب جناحی، گروهی یا خصوصی نیست. فعلاً باید در برابر دشمن اتحاد داشته باشیم و با همان اراده فولادین همیشگی خود و با توکل بر خدا، بتوانیم توطئه و مکر دشمن را به خودش بازگردانیم.

محمدهاشمی رفسنجانی در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره ضرورت وحدت و انسجام ملی در کشور گفت: انقلاب ما، انقلابی است که در سایه وحدت، انسجام و حضور و مشارکت همه مردم به پیروزی رسیده است. در سالهای طولانی پس از انقلاب نیز، در همه حوادث نظیر جنگ تحمیلی و تحریم ها، تروریست ها و مسائل دیگر، حضور مردم توأم با وحدت و انسجام بوده است. از این رو، عامل بازدارنده ای که تاکنون در برابر دشمنان وجود داشته، قدرت، حضور و مشارکت مردم بوده است.

وی افزود: این عامل نقطه قوت انقلاب بوده است. امروز دشمن درصدد است تا این نقطه قوت را تضعیف کند و از طریق تخطئه، جدایی اندازی و ترویج روحیه علیه هم بودن، تلاش می کند که انقلاب و کشور را از درون متلاشی کند. دشمن می داند اگر بخواهد از طریق دیگر وارد شود، هیچ قدرتی ندارد. بنابراین نقطه آسیب کشور را در ایجاد تفرقه و جدایی می بیند. از سوی دیگر با ایجاد نارضایتی در مردم و فاصله انداختن میان آنها با حاکمیت، سعی می کند نفوذ خود را تشدید کند و هزینه های زیادی برای این کار پرداخت می کند.

این فعال سیاسی اعتدال گرا در ادامه گفت: انگلیس ها همواره تزی را در کشورهای خاورمیانه اعمال کردند، مبنی بر آنکه «تفرقه بیانداز و حکومت کن». انگلیس طی سالهای طولانی موفق شد، در میان کشورهای اسلامی تفرقه بیاندازد و حکومت کند. چنانچه در راستای این سیاست، امپراطوری عثمانی که بخش مهمی از جهان را در اختیار داشت، به ۲۰ الی ۳۰ کشور تقسیم شد. بنابراین شرایط فعلی ما بسیار حساس است و دشمن در کمین است. دشمن بیکار نمی نشیند و همواره در حال توطئه و هزینه است. به نحوی که در همسایگی و منطقه ما حضور دارد و از جانب آمریکا هدایت می شود.

وی بیان کرد: باید حواسمان جمع باشد که اگر اختلاف نظری هم در یکسری مسائل وجود دارد، باید فعلاً آن را کنار گذاشت و ملت و دولت یکپارچه در برابر دشمن با اراده ای محکم حضور یابند. ممکن است کسی نقطه ضعفی داشته باشد، اما امروز زمان مناسبی برای تسویه حساب جناحی، گروهی یا خصوصی نیست. فعلاً باید در برابر دشمن فاسد اتحاد داشته باشیم و با همان اراده فولادین همیشگی خود و با توکل بر خدا، انشاءلله بتوانیم توطئه و مکر دشمن را به خودش بازگردانیم.

هاشمی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما، فاصله و مرزی میان انتقاد و تخریب وجود ندارد. انتقاد و نقد کردن مطلوب است. به نحوی که در ادبیات سیاسی، نقد به معنای ارزیابی عملکرد است. در ارزیابی سه عامل باید وجود داشته باشد؛ بیان نقاط قوت، بیان نقاط منفی و پیشنهاد، راه حل یا راه کار برای عبور یا از بین بردن نقاط منفی. متاسفانه ما در نقد، هیچکدام از این موارد را به کار نمی بریم. همیشه یا یکسویه اقدام به تعریف و تمجید و چاپلوسی می کنیم یا یکسره تخریب کرده و نقاط منفی را مطرح می کنیم.

وی گفت: متاسفانه ما به روش علمی در فرهنگ سیاسی نقد نمی کنیم. اگر این سه مولفه که برای نقد مطرح کردم رعایت شود، نقد بسیار خوب است. یعنی نه بزرگنمایی و چاپلوسی کنیم، نه سیاهنمایی کرده و اقدام به تخریب کنیم. از این رو، عملکرد هرکس یکسری نقاط مثبت و منفی ای دارد که دارای راهکار است. کسی که نقادی می کند باید راهکار داشته باشد نه آنکه تنها سیاهنمایی و تخریب کند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: امروز مفهوم نقد در جامعه ما با مفهوم سیاهنمایی و تخریب یکی شده است. اگر نقد به آن معنایی که مطرح شد صورت گیرد، بسیار خوب و قابل قبول است. منتها به شرطی که عوامل و ویژگی های نقادی را داشته باشد.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *