خانه / اخبار / جریانی برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات آینده سعی در تخریب آیت الله هاشمی دارد

جریانی برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات آینده سعی در تخریب آیت الله هاشمی دارد

 محمد هاشمی رفسنجانی با انتقاد از مستند «هاشمی زنده است» گفت: یک جریانی سخت تلاش می‌کند آیت‌الله هاشمی را تخریب کند، تا در انتخابات آینده به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، محمد هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در همایش بررسی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نهضت امام خمینی(ره) که در موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل در قم برگزار شد، اظهار داشت: من در زمان امام خمینی(ره) مسئول صداوسیما بودم که امام خمینی بعضا با انتقاد از من می‌فرمودند که لازم نیست دیدار من و فرزندم را پوشش دهید.

او افزود: پدر ما در سنین ۱۳ سالگی ما را به قم می‌فرستادند که آیت‌الله هاشمی ابتدا به قم آمد و سپس دو تن از برادرنمان و در نهایت من به قم مشرف شدیم و در بک حجره ۱۲ نفر اقامت داشتیم که هنگام خواب تنها هشت نفر می‌توانستیم بخوابیم و چهار نفر دیگر نمی‌توانستند در اتاق بخوابند.

برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی گفت: تا سال ۴۱ من در قم بودم و پس از این سال آیت‌الله هاشمی را به تهران تبعید کردند و ما هم به تبع این اتفاق به تهران رفتیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در انتشار اعلامیه‌ها، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسئولیت‌هایی به ما داده بودند و پس از مدتی موسسه ای جهت آموزش ماشین نویسی و طراحی اطلاعیه هایی از اعلامیه امام خمینی(ره) تاسیس شد.

او بیان کرد: آیت‌الله هاشمی در سال ۴۸ به من پیشنهاد دادند که به خارج از کشور سفر کنم چون شخصیت‌های مختلفی در کشورهایی چون آلمان، فرانسه، سوریه و عراق اهداف انقلاب را دنبال می‌کردند.

برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب جاذبه مارکسیست‌های داخلی برای دانشجوها بالا بود اما بخش‌های اسلامی نتوانسته بودند این جاذبه را برای دانشجویان ایجاد کنند‌.

هاشمی تصریح کرد: من در سفرم به آمریکا شهید چمران را ملاقات کردم که ایشان برعکس چپی‌ها، آیت‌الله هاشمی را دوست داشتند، پس از مکاتبه ام با امام خمینی(ره) در نجف و شهید بهشتی در هامبورگ، شخصیت‌های اسلامی آمریکا را شناسایی کردیم و با شهید چمران دست به تاسیس انجمن اسلامی زدیم.

او ابراز کرد: در ابتدای روزهای تاسیس انجمن اسلامی در آمریکا، تعداد اعضا کم بود اما پس از توفیقات جبهه اسلام در داخل ایران، به مرور بر تعداد اعضای انجمن اسلامی اضافه شد.

برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی مطرح کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سفری که به آمریکا داشتند، به دنبال دلایلی بودند که این کشور را پیشرفته کرده بود؛ در زمینه وحدت بین اعضای انجمن اسلامی مشکلاتی وجود داشت که با ورود مرحوم هاشمی این اختلافات رفع شد.

هاشمی یادآور شد: بنی صدر ادعای رهبری ایران را داشت و به جدایی دین از سیاست معتقد بوده و به دنبال این بود که خودش رهبری سیاسی و امام خمینی(ره) رهبری دینی را عهده دار شود و منشا اختلافات وی با امام خمینی(ره) همین تفکر او بود که در نهایت عزل شد.

او اضافه کرد: تعابیری از قبیل ستون انقلاب، دائره‌المعارف و شناسنامه انقلاب از جانب شخصیتهای حقوقی وحقیقی برای آیت‌الله هاشمی شنیده ایم و این شخصیت بزرگ در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب و قبل از آن حامی و حافظ آرمان های امام راحل بود.

برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی ادامه داد: با اینکه آیت‌الله هاشمی الان حضور ندارد، عده‌ای همچنان به دنبال تخریب وی هستند و دلیل آنان این است که جسم هاشمی در بین ما نیست اما تفکر او همچنان زنده است.

او با اشاره به عدم پذیرش دعوت دانشجویان دانشگاه تهران بیان می‌کند: روز دوشنبه از طرف انجمن اسلامی دانشگاه تهران از من دعوت شد که به عنوان مهمان ویژه حضور یابم تا از مستندی که درباره آیت‌الله هاشمی ساخته شده دیدن کنیم، اما پس از اینکه مستند هاشمی زنده است را دیدم، مشاهده کردم که در قسمت دولت سازندگی بیان می‌کنند که آیت‌الله هاشمی در دولت خود ریل انحراف را ایجاد کردند و این انحراف در دولت‌های بعدی نیز ادامه دارد.

هاشمی ادامه داد: در این مستند بیان می‌شود که هاشمی زنده است، چون انحراف زنده است، برخی از جریان‌ها از این مستند و تفکر حمایت مالی کرده اند تا مرحوم هاشمی را مورد حملات خود قرار دهند.

او تاکید کرد: متاسفانه می‌بینیم که یک جریانی سخت تلاش می‌کند آیت‌الله هاشمی را تخریب کند، تا در انتخابات آینده به اهداف خود برسند.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *