خانه / اخبار / روایت محمد هاشمی از پیام سخنان رهبری درباره مذاکره با دشمن برای رئیسی و مذاکره‌کنندگان

روایت محمد هاشمی از پیام سخنان رهبری درباره مذاکره با دشمن برای رئیسی و مذاکره‌کنندگان

ایلنا : محمد هاشمی با تاکید بر این که مذاکره به معنی تسلیم نیست و مسئولین اکثراً این نظر را دارند، گفت: حضرت آیت‌الله هاشمی که همیشه عنوان می‌کردند مذاکره می‌کنیم و اگر به توافق رسیدیم که رسیدیم، اگر هم نرسیدیم که تسلیم نمی‌شویم چرا که باید در جهت منافع ملی حرکت کنیم.
روایت محمد هاشمی از پیام سخنان رهبری درباره مذاکره با دشمن برای
رئیسی و مذاکره‌کنندگان
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: گفته‌های رهبری درباره مذاکره با دشمن این اطمینان را به دولت آقای رئیسی و مذاکره‌کنندگان می‌دهد که ایشان با مذاکره با آمریکا مخالف نیستند.

محمد هاشمی،فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص فرمایشات رهبری مبنی بر این‌که «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو نیز جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد» گفت: آن چیزی که رهبری فرمودند حرف تازه‌ای نیست؛ همیشه نظر اکثریت مسئولین این بوده که مذاکره به معنی تسلیم شدن نیست. مذاکره لازم است، در آن تبادل نظر صورت می‌گیرد و هر طرف سعی می‌کند در جهت منافع ملی توافق کند.

رئیس دفتر رئیس دولت سازندگی خاطر نشان کرد: مذاکره هم می‌تواند منجر به نتیجه شود و هم نشود زیرا هنگامی که اختلاف نظر وجود داشته باشد، یا یک طرف توقع زیادی داشته باشد شاید توافقی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر این که مذاکره به معنی تسلیم نیست و مسئولین اکثراً این نظر را دارند، اظهار داشت:حضرت آیت‌الله هاشمی که همیشه عنوان می‌کردند مذاکره می‌کنیم و اگر به توافق رسیدیم که رسیدیم، اگر هم نرسیدیم که تسلیم نمی‌شویم چرا که باید در جهت منافع ملی حرکت کنیم.

عضو هیات موسس کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته‌های رهبر انقلاب در خصوص مذاکره در ادامه چه تاثیری می‌تواند بر روی روند گفت‌وگوهای احیای برجام داشته باشد، گفت: گفته‌های رهبری درباره مذاکره این اطمینان را به دولت آقای رئیسی و مذاکره‌کنندگان می‌دهد که ایشان با مذاکره با آمریکا مخالف نیستند.

وی ادامه داد: رهبری با امتیاز بیجا دادن و تسلیم شدن در برابر طرف مذاکره مخالفت هستند اما با مذاکره و تبادل‌نظر مخالف نیستد؛ کاری که در وین و جاهای دیگر انجام می‌شود ظاهرا مبنایش همین است طرفین در حال گفت‌وگو و تبادل نظر هستند.

پیام سخنان رهبری درباره مذاکره با دشمن برای رئیسی و مذاکره‌کنندگان

هاشمی بیان کرد: در جریان مذاکرات ما بیشتر حرف‌های طرف ایرانی را می‌شنویم که می‌گویند ما می‌خواهیم نتیجه مطلوب بگیریم و مذاکره می‌کنیم برای این که مشکلات برطرف گردد تا تحریم‌ها حل شود که این به نفع ملت ایران است. حالا باید دید طرف مقابل در قبال رفع تحریم‌ها چه امتیازاتی را می‌خواهد بگیرد و یا چه تعهداتی را می‌خواهد به ایران بدهد.

وی درباره چشم‌انداز این دور از مذاکرات درباره برجام و احیای آن گفت: ما در جریان اصل مسائل نیستیم، این‌که واقعیت‌ها همین‌هایی است که گفته می‌شود و یا مطالب دیگری است اما از حواشی که پیرامون این مسائل مطرح می شود و شواهدی از گفته‌های دولت‌های معاند و مخالف به نظر می‌رسد که امیدواری برای دستیابی به توافق وجود دارد.

عضو هیات موسس حزب کارگزاران سازندگی خاطر نشان کرد: اسرائیلی‌ها زمانی کاملا مخالف مذاکره و برجام بودند و حتی به همراه عربستان به اوباما فشار آوردند که مذاکره با ایران را نپذیرد اما آن موقع سند برجام امضا شد و بعد به ترامپ فشار آوردند که از آن خارج شود اما امروز در رسانه‌ها مطرح می‌شود اسرائیل گفته‌اند مخالفتی نداریم و یا عربستان در این زمینه سکوت کرده است. از طرف آمریکایی‌ها هم گفته‌ها می‌شود که مذاکرات با این روش تحقق پیدا می‌کند. اگر اروپایی‌ها اظهار نظر می‌کنند که زمان نداریم، این یک تاکتیک و استراتژی است که طرفین می‌گویند اما از حواشی برداشت‌ها این است که توافق حاصل می‌شود.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *