خانه / اخبار / می‌دانند ظریف محبوب است

می‌دانند ظریف محبوب است

نکات اساسی مصاحبه اخیر آقای ظریف درخصوص واقعیت‌های سیاست خارجی ایران است؛ چه آنجا که از حقیقت مواجهه روس‌ها با برجام سخن می‌گویند و چه آنجا که خنجر از پشت جبهه داخلی را به‌عنوان شرایط استثنایی ۸سال حضور خودشان در وزارت خارجه و مدیریت دیپلماسی کشور ذکر می‌کنند. این بخش از سخنان ایشان طبعا واکنش تندروها را به همراه داشته است.
بعد از اینکه حاج سیدحسن آقای خمینی از نامزدی جبهه اصلاحات در انتخابات بنا به دستور رهبری کنار رفتند، بیشترین فردی که در این جبهه قابلیت رأی‌آوری دارد و احتمالا آمادگی حضور پیدا کند، آقای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه است. علت هجمه وسیعی که هم‌اکنون علیه آقای دکتر ظریف صورت می‌گیرد، صرفا به این جهت است که اگر ایشان نامزد شود، احتمال رأی‌آوری‌شان در جبهه اصلاحات بیشتر از بقیه آقایان است، چون آقای ظریف ۲ویژگی دارند که لزوما همه نامزدها آنها را ندارند.
ویژگی اول ایشان محبوبیت در داخل کشور است و ویژگی دوم‌شان مقبولیت در بین‌الملل است. ایشان دیپلمات موفقی در مذاکرات بوده‌اند و زمانی که مذاکرات برجام انجام شد، خوب درخشیدند. ایشان کاملا به منافع ملی ایران آشنایی دارند و می‌توانند براساس منافع ملی و احترام متقابل در عرصه بین‌الملل از حقوق ملت دفاع کنند. به‌نظر می‌رسد ریشه این هجمه‌ها و تخریب‌ها و در برخی موارد بی‌ادبی‌ها علیه ایشان ناشی از این باشد که احتمال می‌دهند آقای دکتر ظریف نامزد شوند و اگر نامزد شوند، ضریب نفوذ سیاسی‌شان بیشتر از بقیه است.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *