خانه / اخبار / اخبار سیاسی / هاشمی با اشاره به اینکه در نظام انقلاب اسلامی هیچ غیر مسئولی نداریم تاکید کرد: همه مسئول هستند و همه باید پاسخگو باشند.

هاشمی با اشاره به اینکه در نظام انقلاب اسلامی هیچ غیر مسئولی نداریم تاکید کرد: همه مسئول هستند و همه باید پاسخگو باشند.

“محمد هاشمی رفسنجانی”، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نگارش نامه آقای موسوی خوئینی ها خطاب به مقام معظم رهبری گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی همواره درسخنرانی های خود معتقد بود که در حکومت اسلامی بنا بر فرمایش حضرت امیر علیه السّلام که کلکم راع ٍو کلکم مسئول عن رعیته همه ناظر و مسئول هستند و همه مسئولیم و هرکس باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگوباشد پاسخگو نه تنها در برابر مردم بلکه باید در برابر خداوندهم پاسخگوباشیم و آن گونه نیست که یک نفر در نظام اسلامی بگوید من کاره ای نیستم.

وی با اشاره به تقسیم بندی های مرحوم هاشمی در اداره امور کشور افزود: می فرمودند همه ما یا تصمیم ساز هستیم یا تصمیم گیر، یا مجری و یا ناظر یعنی اداره امورات کشور بر این چهار محور است.

هاشمی عنوان کرد: دولت یک لایحه را تهیه کرده و تصمیم گیر است همان لایحه در مجلس به تصویب می رسد و نمایندگان تصمیم ساز می شوند و برای اجرا ابلاغ به نهادهای مختلف ابلاغ می شود که آنها مجری هستند و دستگاه های نظارتی هم ناظر هستند.

هیچ کس نمی تواند خود را غیر مسئول دانسته ، کنار بکشد

عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت : به عنوان مثال عده ای از مجلس دهم انتقاد می کردند که وظیفه نظارتی خود را انجام نداده است؛وظیفه مجلس نظارت است وقتی نهادی مسئولیت نظارت دارد باید به مسئولیت خود عمل کند اما مهمترین انتقادی که نسبت به مجلس دهم وجود داشت، نبود نظارت بود.

وی تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند خود را غیر مسئول دانسته ، کنار بکشد و گناه را به گردن دیگران بیندازد. هر کس به اندازه حوزه مسئولیت خود باید پاسخگو باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه در نظام انقلاب اسلامی هیچ غیر مسئولی نداریم تاکید کرد: همه مسئول هستند و همه باید پاسخگو باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همه ما در دو محضر باید پاسخگو باشیم عنوان کرد: باید ابتدا در محضر خداوند پاسخگو باشیم. وظیفه داریم و مسئولیم که به اندازه وسع خود در محضر خدا پاسخگو باشیم ضمن اینکه نسبت به مسئولیت خود باید به مردم هم پاسخگو باشیم.

نمی شود گناه را به گردن هم بیندازیم

وی با بیان اینکه نمی شود گناه را به گردن هم بیندازیم گفت: نامه آقای خوئینی ها و واکنش هایی که درپی آن مطرح شد تداعی کننده مناظرات تلویزیونی سال ۹۶ بود. بعد از مناظره های سال ۹۶ خارج نشین ها گفتند: ما از اول میگفتیم اینها دزدند و قاتل و فاسد حالا خودشان میگویند بنابراین نباید اینگونه آبروی نظام را ببریم و دستاورد های عظیم نظام را پایمال کنیم این خواست دشمن است و این آب به آسیاب دشمن ریختن و بازی در زمین دشمن است در طرح این حرف ها بحث تنها بر روی افراد نیست بلکه نظام انقلاب اسلامی مورد هجمه قرار گرفته و بسیاری از خارج نشینان از این فرصت استفاده می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه با این گونه اظهارات دستاوردهای نظام زیر سوال می رود عنوان کرد: به نظر می رسد با این نامه و واکنش ها به آن مناظره های انتخاباتی یک سال زودتر شروع شده و قبل از آنکه در تلویزیون آغاز شود در فضای مجازی و رسانه ها بین برخی چهره ها شروع شده است.

نگاشتن چنین نامه ای فرار از مسئولیت است

عضو سابق حزب کارگزارن سازندگی با بیان اینکه باید جلوی طرح اینگونه مباحث در رسانه ها گرفته شود گفت: همه در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئول هستیم و نگاشتن چنین نامه ای فرار از مسئولیت است.چنانچه مرحوم هاشمی همواره این تعبیر را به کار می بردند که همه در این نظام مسئول هستیم.

خوئینی ها به دنبال مسئولیت گریزی است/ آقای خوئینی ها نامه ای را هم علیه آقای هاشمی نوشته بود

وی درپاسخ به اینکه به نظر می رسد آقای خوئینی ها در نگارش این نامه به دنبال آن است که مسئولیت را از گردن خود سلب کند گفت: آقای خوئینی ها بعد از رحلت مرحوم هاشمی هم نامه ای علیه آقای هاشمی نوشته بود.

هاشمی گفت: الان زود است که مناظره های انتخاباتی شروع شود این اظهارات به ضرر یک فرد نیست بلکه دستاوردهای نظام را زیر سوال می برد اگر مشکلی وجود داشته باشد همه باید پذیرفته و برای رفع آن تلاش کنند.

عضو سابق حزب کارگزارن سازندگی گفت: طرح این مسائل از سوی آقای خوئینی ها آب به آسیاب دشمن ریختن و بازی کردن در زمین دشمن است.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *