خانه / اخبار / اخبار سیاسی / بکارگیری وزرای قبلی نقطه مثبت کابینه است

بکارگیری وزرای قبلی نقطه مثبت کابینه است

در حوزه‌هایی که حساسیت وجود دارد وزرای قبلی به کار گرفته شده‌اند تا مشکلات بهتر مرتفع شود

محمد هاشمی می‌گوید وزرای قبلی که در کابینه جدید معرفی شده‌اند نقطه مثبت کابینه و وزرای اقتصاد و صنعت نقطه منفی کابینه پیشنهادی حسن روحانی است.

محمد هاشمی، عضو سابق حزب کارگزاران اسلامی و فعال سیاسی اصلاح طلب درباره نقاط ضعف و مثبت کابینه پیشنهادی رییس جمهور به خبرآنلاین گفت: اکثر قریب به اتفاق افرادی که برای کابینه انتخاب شده اند از کابینه قبلی هستند بنابراین اگر بخواهیم درباره روابط بین الملل و سیاست خارجی و سیاست داخلی ارزیابی داشته باشیم باید بگوییم که در مسائلی که حساسیت وجود دارد وزرای قبلی به کار برده شده اند و انتخاب دوباره آن ها بیانگر این است که در مجموع از عملکرد آن ها راضی بوده اند.

وی افزود: با توجه به عملکرد مثبت آن ها به نظر می رسد آن ها می توانند با تکیه بر تجربه هایشان مشکلات را بهتر برطرف کنند. به کارگیری دوباره این افراد با تجربه در کابینه جدید به نظر من هم نقطه مثبتی برای کابینه است.

این چهره سیاسی ادامه داد: در بعضی از وزراتخانه ها افراد جدیدی معرفی شده اند که برای انتخاب آن ها جنبه تخصصی در نظر گرفته نشده است در حالیکه باید با توجه به تخصصی بودن این وزارتخانه ها دانش و تخصص بیشتر در نظر گرفته می شد. وزارتخانه اقتصاد یکی از این حوزه ها است. فردی که برای تصدی این وزارتخانه معرفی شده مدیر توانا و باتجربه ای است اما دانش اقتصادی ندارد. بنابراین دولت ممکن است با این انتخاب نتواند به اهداف اساسی اش که در این زمینه ترسیم کرده است دست پیدا کند. وزیر باید از نظر علم اقتصادی شناخته شده باشد تا بتواند نماینده خوبی از طرف ایران در مجامع بین المللی باشد. باید هم دانش مدیریت وجود داشته باشند و هم علم اقتصادی تا وزیر اقتصاد بتواند کارایی خوبی برای این حوزه داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه ها که به نظر نقطه ضعف کابینه پیشنهادی است، وزارت صنعت است، ادامه داد: وزیر قبلی صنعت کاملا تجربه و دانش صنعتی داشت اما وزیری که الان معرفی شده در حوزه صنعت تجربه و دانش ندارد. ما اگر از معادنمان به خوبی بهره برداری کنیم و خام فروشی نکنیم و حلقه های واسط صنعت را ایجاد کنیم می توانیم ارزش افزوده زیادی را در کشور خلق کنیم. درست است که این تولیدات بازار می خواهد اما اول باید تولید کرد و بعد بازار پیدا کرد. در بخش تولید دانش و تخصص لازم است و باید وزیر حوزه صنعت بداند که در این حوزه چکار کند و نیاز به تجربه اندوزی نداشته باشد.

او گفت: ۵۰ درصد از جمعیت کشور ما زنان هستند و در بسیاری از حوزه ها هم موثرند. در فرهنگ اسلامی هم برای زنان جایگاه بالایی وجود دارد. با توجه به تبلیغاتی که در زمان انتخابات بود باید در دو یا سه حوزه که زنان هم در آن ها توانمندی خوبی دارند، در کابینه استفاده می شد و به عنوان وزیر معرفی می شدند. من نبود زنان را در کابینه یک نقص برای آن می دانم؛ نقصی که به نیمی از جمعیت کشور وابسته است.

درباره ی admin3

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *