خانه / اخبار / درباره تخریب سنگ قبر ابراهیم یزدی

درباره تخریب سنگ قبر ابراهیم یزدی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، #محمد_هاشمی درباره تخریب سنگ مزار مرحوم #ابراهیم_یزدی «عضو شورای انقلاب، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر در دولت موقت انقلاب» و اقداماتی از این دست مانند هجمه به شخصیت‌های همچون مرحوم بازرگان و #آیت_الله_هاشمی_رفسنجانی توسط جریانی در کشور، گفت: واقعیت این است که شخصیت‌های تاریخی را نمی‌توان از تاریخ حذف کند. زمانی جریانی حذف ائمه اطهار را آغاز کردند تا به افراد دیگری برسند، به طوری که در عربستان مزار ائمه را متروک و نامشخص می‌ساختند که کسی برای زیارت نرود اما این جریان‌ها هیچگاه موفق نمی‌شوند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به این‌که شخصیت‌های تاریخی و تاریخ‌ساز در اذهان مردم باقی خواهند ماند، بیان کرد: #امام (ره) و آقای هاشمی رفسنجانی را نمی‌شود حذف کرد، مرحوم دکتر یزدی و بازرگان را نمی‌شود از حافظه تاریخی حذف کرد.

وی یادآور شد: هنگامی که کارتر پیام داد که ایالات متحده قصد مذاکره با امام در پاریس را دارد، ایشان مرحوم دکتر یزدی را به عنوان نماینده خودشان معرفی کردند تا با آمریکایی‌ها صحبت کنند. آقای یزدی ۷ جلسه به عنوان نماینده امام (ره) با آمریکا مذاکره کردند و نتایج را می‌نوشتند و خدمت ایشان می‌دادند.

هاشمی تاکید کرد: سابقه تاریخی افراد است که می‌ماند حال حتی اگر سنگ مزارشان را تخریب کنند و از بین ببرند. اتفاقا تجربه نشان داده است، نتیجه این اقدامات بلعکس است و هر شخصی که در حد خودش خدمت کرده، زحماتش در تاریخ ثبت شده است و همیشه نامش خواهد ماند؛ بنابراین بحث #سنگ_قبر نیست بلکه خود شخص است که در قلوب مردم و تاریخ ثبت شده و از یاد مردم نمی‌رود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که امروز جریانی با جعل تاریخ می‌خواهد افکار خودش را به جامعه غالب کند و کسانی که ازابتدای انقلاب حاضر بودند و هزینه دادند را حذف کنند،چگونه باید عمل کرد که این جریان به اهداف خودش نرسد،گفت: این نوع کارها نتیجه عکس دارد؛ زمانی مسئول صداوسیما بودم در آن هنگام ۷۵ رادیو به زبان فارسی از کشورهای بزرگی مثل آمریکا، چین و شوروی تا کشورهای کوچکی مانند آلبانی و کویت علیه انقلاب ما تبلیغ می‌کردند آن هم درحالی که ما یک رادیو و تلویزیون داشتیم اما نتیجه چیز دیگری شد که آن‌ها انتظار نداشتند.

هاشمی یادآور شد: یک صداوسیما در برابر ۷۵ رادیو وجود داشت بحث روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگر جدا بود. معاون سیاسی صداوسیما زمانی آمار گرفته بود که روزانه ۷ میلیون کلمه علیه انقلاب اسلامی در روزنامه‌ها و رسانه‌های مکتوب مطلب نوشته می‌شد که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد و ما تنها یک شبکه داشتیم. جالب است که همین کارهای تخریبی رادیوها و روزنامه‌های بیگانه باعث شد انقلاب ما بهتر معرفی شود زیرا آن‌هایی که به اصطلاح افرادی متفکر و منصف در دنیا بودند، هنگامی که مشاهده می‌کردند یک کشور انقلاب و ایدلوژی‌اش این‌گونه مورد تهاجم قرار گرفته به دنبال بررسی آن می‌رفتند که ببینند چه خبر است؟ چرا عده‌ای از آن واهمه و وحشت دارند؟ آن افراد هنگامی که درباره انقلاب و قیام تحقیق می‌کردند به قرآن، نهج.البلاغه و متون دیگر مراجعه می‌کردند و کلام امام را می‌دیدند که دیگر مشخص است در چنین مواقعی نتیجه غیر از آن چیزی می‌شود که دشمنان انتظار دارند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که به واسطه تحقیق درباره انقلاب افراد زیادی به اسلام و تشیع گرویدند، گفت: بنابراین با برخی از کارها ممکن است یک عده فکر کنند افراد محو می‌شوند؛ اما اشخاص اگر متفکر، اندیشمند و منصف باشند، با دیدن این نوع هجمه‌ها به بررسی این می‌پردازند که آن فرد چه فکر و اندیشه‌ای داشته است؟ چه کسی بوده است؟ چه کاری انجام داده و چه سابقه‌ای دارد که عده‌ای با وی به دشمنی می‌پرداختند و در جهت تخریب وی قدم برداشتند.

وی با بیان این که شخصیت‌های بزرگ و حرکات انقلابی، دشمنان بزرگی هم دارد اما این دشمنان نمی‌توانند طبق خواسته‌ای که دارند، اثرگذاری کنند، اظهار داشت: زمانی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار سختی کشیدند اما در تشییع پیکر ایشان مشاهده کردیم مردم چگونه حاضر شدند و چه کردند، این امر نشان می‌دهد با تخریب نمی‌شود شخصیت‌های تاریخ‌ساز و خدوم را از قلب مردم بیرون کرد.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *