خانه / اخبار / واکنش هاشمی رفسنجانی به مذاکره با ترامپ

واکنش هاشمی رفسنجانی به مذاکره با ترامپ

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ترامپ به دنبال توافق و تفاهم نیست، گفت:‌ به جای مذاکره با ترامپ دنبال هم‌صدایی در داخل کشور باشیم.
به گزارش مشرق، محمد هاشمی برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسجانی و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیشنهاد برخی از افراد در مورد مذاکره مجدد جمهوری اسلامی ایران با آمریکا اظهار داشت: مذاکره با آمریکا بستگی به طرف مذاکره‌کننده دارد.

وی افزود: اگر قرار باشد که با ترامپ مذاکره شود اشتباه است چرا که آقای ترامپ به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است و حتی پس از نشست جی‌۷ در فرودگاه امضای خود را از پای بیانیه پس می‌گیرد.

هاشمی تصریح کرد: اگر قرار باشد مذاکره با کنگره، سنا و یا یک مرکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر صورت بگیرد آن موقع می‌تواند مذاکره مفید و حلال مشکلات باشد. بنابراین اینکه طرف مذاکره چه کسی باشد به عبارتی ترامپ باشد یا یک مرکز معتبر تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر حائز اهمیت است.

وی انسجام، وحدت، همسویی و همصدایی در داخل کشور را کلید حل مشکلات فعلی کشور عنوان و تأکید کرد:‌ به جای مذاکره با ترامپ همسویی در داخل کشور ایجاد کنیم.

برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سؤال برخی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور را خلاف وحدت ملی و همسویی و همصدایی در کشور برشمرد و گفت: سؤال نمایندگان از رئیس جمهور و استیضاح وزرا کمکی به وحدت ملی نمی‌کند و هیچ نفعی برای کشور ندارد؛ کشور چه بهره‌ای از مناظرات انتخاباتی نامزدها برد؟ جز زیان هیچ چیزی نداشت.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که اگر شما چون گذشته رئیس سازمان صداوسیما بودید اجازه پخش مناظرات انتخاباتی را نمی‌دادید، گفت: من هیچوقت اجازه پخش مناظره‌ای که به ضرر نظام باشد را نمی‌دادم؛ آن زمان نیز سخنرانی‌های زیادی صورت می‌گرفت که به نوعی تعرض به نظام بود که اینجانب اجازه پخش به آنها را نمی‌دادم.

وی در پاسخ به پرسشی براین اساس که عده‌ای معتقدند که دولت بنای تغییر کابینه را ندارد و به عبارتی می‌خواهد هزینه تغییر برخی از وزرای خود را به گردن مجلس بیندازد، اظهار کرد: مشکلات کشور با تغییر یک وزیر و یا چند وزیر حل نمی‌شود بلکه مشکلات ما ریشه‌ای است و ریشه در سال ۸۴ دارد.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در سال ۸۴ متأسفانه حجم نقدینگی زیادی در جامعه ایجاد شد، کالاهای بنجل بازار را فرا گرفت و پول‌ها به جای حرکت به سمت تولید روانه بازار سکه، ارز و مسکن شد.

هاشمی با بیان اینکه ما امروز با کمبود منابع و فراوانی موانع روبه‌رو هستیم، گفت: باید دست به دست هم بدهیم و منابع را در جهت تولید حمایت کنیم. پول در جامعه زیاد است اما به طرف تولید روانه نمی‌شود اما در عوض به سمت بازار سکه، ارز و طلا حرکت می‌کند. کسی که ۲۵۰ هزار سکه می‌خرید از کجا آورده است؟ بنابراین اگر همین منابع را به سمت تولید هدایت کنیم بخشی از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص مسائل اقتصادی ضمن تأکید بر به منصه ظهور رساندن این فرمایشات، خاطرنشان کرد: باید به مشکلات درست توجه کنیم و برخورد مناسب با آنها داشته باشیم.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *