خانه / نوشته ها / خاطرات / ماجرای توهین به حضرت زهرا با الگو معرفی نمودن اوشین!

ماجرای توهین به حضرت زهرا با الگو معرفی نمودن اوشین!

دسته: خاطرات منتشر شده در سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ۰۳:۱۱ بازدید: ۱۱۱۴
هشتم بهمن ماه سال۶۷ و به مناسبت تولد حضرت زهرا (س) و روز زن، رادیوی جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ای به نام سلام، صبح به خیر در گزارشی از مخاطبینش می‌پرسد: به نظر شما الگوی امروز زنان ایرانی چه کسی است؟ اکثر مخاطبین، حضرت فاطمه را الگوی خود معرفی می‌نمایند اما یکی از مصاحبه‌شوندگان در کمال تعجب می‌گوید: «الگوی مناسب زنان ایرانی اوشین است!» نقل آقای محمد هاشمی، رئیس صدا و سیما در آن دوره زمانی از ماجرا چنین است: «رادیو به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) یک مصاحبه‌ای داشت. زمانی بود که ما اوشین را پخش می‌کردیم. از دختر خانمی می‌پرسند الگوی شما کیست؟ می‌گوید اوشین. گوینده می‏گوید: الگوی شما باید حضرت زهرا (س) باشد چرا اوشین؟ دختر خانم جواب می‏دهد: حضرت زهرا (س) مال ۱۴۰۰ سال پیش است. ما یک الگوی امروزی می‌خواهیم… برنامه زنده بود و رادیو آن را پخش کرده بود.
حضرت امام (ره) فردای آن روز در واکنش به این ماجرای موهن، طی پیامی رسمی و علنی به شدت محمد هاشمی (رئیس وقت صدا و سیما) را مورد عتاب قرار می‌دهند و می فرمایند:
آقای محمد هاشمی
مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی
با کمال تاسف و تأثر روز گذشته (روز شنبه ۸ بهمن) از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می‌گردد و دست‌اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توهین درکار بوده است، بلاشک فرد توهین‌کننده محکوم به اعدام است. اگر بار دیگر از این گونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید و جدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه‌ها قوه قضاییه اقدام می‌نماید.»
رفتم خدمت امام و گفتم من مقصرم. من مسئول صداوسیما هستم اگر این‏ها را مجازات کنید دیگر در صداوسیما سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و من نمی‌توانم آنجا را اداره کنم. خواهش می‌کنم شما مرا مجازات کنید. امام گفت بنویس، من آنها را عفو می‌کنم.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

ناگفته های محمد هاشمی از انقلاب اسلامی ایران

معرفی کتاب خاطرات محمد هاشمی   کتاب حاضر مجموعه‌ای از خاطرات محمد هاشمی، از شخصیت‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *