خانه / اخبار / خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی به اظهارات عبدی واکنش نشان دادند.

خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی به اظهارات عبدی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگویی که با مجله اندیشه پویا، اظهارات تندی را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت داد.

او در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید «آقای هاشمی به دنبال انتخابات با مشارکت مردمی بالا نبود. یک انتخابات هدایت‌شده و برنامه‌ریزی‌شده را مدنظر داشت. به نظرم این تفاوت آقای هاشمی با مقام رهبری است. رهبری همیشه به دنبال حداکثر مشارکت بودند، ولی آقای هاشمی در عمل خواهان مشارکت محدود، برنامه‌ریزی شده و کنترل‌شده بود. ترجیح آقای هاشمی این بود که کسی منتسب به خودش و دولت خودش و احیانا ادامه دهنده راه او و شنونده حرف او، رییس‌جمهور شود، من می‌گویم که بهتر است خیلی روی خاطرات آقای هاشمی حساب جدی باز نکنید.»

اما محمد هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات عباس عبدی فعال اصلاح طلب گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در اوایل آن، این انقلاب از طیف‌های مختلف مخالفین زیادی داشت و تا تشکیل جمهوری اسلامی آن‌ها به مخالفت خود ادامه میدادند.

وی ادامه داد: آن‌ها همیشه برای اینکه از امام و انقلاب عبور کنند، همیشه می‌گفتند اول باید هاشمی را زد، او خاک ریز اول است و بعد از آن باید به سراغ دیگران رفت، زمانی که گروه فرقان آقای هاشمی را ترور کرد یک نامه ای با امضای آقای گودرزی برای خانواده آقای هاشمی فرستاده و با لحنی رکیک آنها را تهدید به مرگ کرده بودند.

هاشمی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری به جانشینی امام (ره) گفت: حتی در آن زمان هم آن‌ها همچنان بر اینکه هاشمی خاکریز اول است تاکید داشتند و می‌گفتند اگر می‌خواهید رهبری را بزنید باید اول هاشمی را بزنید؛ این بحث تا این اواخر هم وجود داشت.

برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی در توصیف مخالفین او گفت: کسانی که با آقای هاشمی مخالف بودند، مخالف انقلاب و امام هم بودند، حتی قبل پیروزی انقلاب هم بیشترین هجمه‌ها در میان اشخاص سیاسی بر روی هاشمی بود.

وی در مورد زیر سوال بردن خاطرات آقای هاشمی توسط اشخاص گفت: می‌بینیم کسانی خاطرات آقای هاشمی را زیر سوال می‌برند یا در مجلسی به آن توهین می‌شود، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که جسم آقای هاشمی مهم نیست، اندیشه او مهم است و آن‌ها قصد دارند آن را خراب کنند، این دلیل کار‌های آن هاست و همچنان می‌بینم بعد از رحلت او هم ادامه دارد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها احتمال می‌دهند آقای هاشمی نکاتی را در خاطرات خود نوشته باشد که برای آن‌ها بد باشد، میخواهند پیشگیری قبل از درمان کنند، خاطرات آقای هاشمی مستند است.

همچنین محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و فرزند ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات عباس عبدی گفت: ما به فوریت نسبت به این اظهارات موضع نمی‌گیریم. اگر لازم باشد، در یک سخنرانی جواب این اظهارات را خواهیم داد.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *