خانه / اخبار / اگر آیت الله هاشمی امروز زنده بود، به دکتر همتی رأی می داد/ منش و روش هاشمی همیشه حلال مشکلات بوده/ لاریجانی و جهانگیری از همتی حمایت کنند

اگر آیت الله هاشمی امروز زنده بود، به دکتر همتی رأی می داد/ منش و روش هاشمی همیشه حلال مشکلات بوده/ لاریجانی و جهانگیری از همتی حمایت کنند

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این که اگر سال ۹۲ هنگامی که مرحوم آیت الله هاشمی رد صلاحیت شدند، بزرگان کشور در آن زمان نسبت به برخی رد صلاحیت‌ها هشدارهایی را می‌دادند امروز دیگر شاهد رد صلاحیت‌ چهره‌هایی همچون علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری نبودیم، گفت: اظهارنظرها و عقاید مختلف و متفاوت است، این گونه نیست که اگر آن زمان طور دیگری رفتاری می‌شد امروز به گونه دیگری اقدام می‌کردند. نکته مهمی که وجود دارد این است که در منش و سیره آقای هاشمی قهر کردن از صندوق رأی نبود ایشان اگر اتفاقی برایش می‌افتاد آن را به فرصت تبدیل می‌کرد.

سال ۹۲ آیت‌الله هاشمی رأی ۳ درصدی روحانی را به بالای ۵۱ درصد رساند

این فعال سیاسی یادآور شد: سال ۹۲ هنگامی صلاحیت آقای هاشمی را احراز و تائید نکردند، ایشان آقای روحانی را مطرح کرد و رأی ۳ درصدی وی را به بالای ۵۱ درصد رساند و یک حماسه صورت گرفت، در واقع آقای هاشمی برخلاف کسانی که ایشان را احراز صلاحیت نکردند و خواستند که در مدیریت اجرایی کشور به هر دلیلی نقش نداشته باشد، از شرایط ایجاد شده به گونه دیگری استفاده کرد.

حرف آخر را مردم می‌زنند

وی خاطرنشان کرد: هر نهاد، سازمان و گروهی وظایف و اختیاراتی دارد که بر مبنای آن‌ها عمل می‌کند و تصمیم می‌گیرد اما دیگران هم به همین دلایل وظایفی دارند و حرف خودشان را می‌زنند و اعتقادم بر این است در این فضا حرف آخر را مردم می‌زنند.

اگر مردم با صندوق رای قهر نکنند، اتفاقات به گونه دیگری رقم خواهد خورد

هاشمی با اشاره به این که امروز شورای نگهبان حرف خودش را زده است و مسئولیتش را انجام داده است اما این پایان کار نیست بلکه آغاز کار است، اظهار داشت: اختیار دست مردم است، آنان هستند که حرف آخر را می‌زنند معتقدم اگر مردم طبق تجاربی که در این ۴۰ سال داشته‌ایم به گفته مرحوم هاشمی پای صندوق های رأی بیایند و قهر نکنند، اتفاقات به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

وی با بیان این اگر مردم نامزدی که مورد نظرشان است را انتخاب کنند در واقع حماسه خلق کرده‌اند، گفت: شورای نگهبان حرف خودش را زده است و مردم هم ۲۸ خرداد می‌توانند حرف خودشان را بزنند، قرار هم نیست لزوماً حرف مردم با شورای نگهبان یکی باشد کما این که در سال ۹۲ و ۷۶ متفاوت بود.

با حمایت لاریجانی و جهانگیری از یکی از نامزدها شاهد رویکرد دیگری در انتخابات خواهیم بود

هاشمی درباره این که امروز اسحاق جهانگیری که معاون اول رئیس‌جمهور است و یا علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشته است رد صلاحیت شده‌اند، عنوان کرد: آقای جهانگیری و آقای لاریجانی هیچ کدام‌شان به پای آقای هاشمی که رد صلاحیت شد، نمی‌رسیدند. ایشان از اول انقلاب و نهضت و آغاز مبارزات از سال ۱۳۳۰ حضور داشتند و نظیر شخصیتش را در کشور نداشته و نداریم، اما مشاهده می‌کنیم هنگامی یک چنین شخصیتی احراز صلاحیت نمی‌شود و عدم احراز برایش می‌زنند او تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: احترام آقایان لاریجانی و جهانگیری را دارم اما این که می‌پرسید چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌گویم اگر طبق مشی و منش آقای هاشمی رفتار کنند، یعنی بیایند بین یکی از کاندیداهای موجود بایستند، بهتر خواهد بود؛ به طور مثال اگر نظر من را بخواهید آقای همتی یکی از افرادی است که از ابتدا همراه آقای هاشمی بوده است و ایشان به آقای همتی بسیار اعتماد داشت؛ مخصوصا در حوزه اقتصادی که امروز محل اصلی مشکلات کشور است، اگر داوطلبان رد شده از چنین چهره‌ای حمایت کنند، شاهد رویکرد دیگری در انتخابات خواهیم بود.

مردم می‌خواهند خودشان و فرزندشان معیشت و اشتغال داشته باشند

هاشمی بیان کرد: آقای همتی بسیار خدمت کرده است، تحصیلاتش مرتبط با اقتصاد و صاحب نظریه است؛ امروز هم بیشترین مشکلات کشور اقتصادی است. همه از معیشت و گرانی گلایه دارند. حال که آقای جهانگیری و لاریجانی احراز صلاحیت نشدند اما شخصیتی مثل آقای همتی صلاحیت گرفته است و به نظرم این یک فرصت است و این دو فرد می‌توانند به پشت وی بیایند و این تهدیدی که وجود دارد را به فرصت تبدیل کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: شورای نگهبان خواسته رئیس مجلس و معاون اول در این دوره از انتخابات نباشند، عیبی ندارند این افراد بیایند کسی را بفرستند که آن‌ها را هم بتواند نمایندگی کند البته در حال حاضر بحث نمایندگی آنان نیست بحث حل مشکلات کشور است.

وی خاطر نشان کرد: امروز برای مردم اقتصاد اولویت اول را دارد؛ مردم می‌خواهند خودشان و فرزندشان معیشت و اشتغال داشته باشند. امروز قدرت پول ملی و مسائل اقتصادی بسیار مهم است حال یک اقتصادان با تجربه به هر دلیلی تائید شده است؛ پس می‌‌توان از این فرد حمایت کنند.

منش و روش آقای هاشمی همیشه حلال مشکلات کشور است

هاشمی یادآور شد: منش و روش آقای هاشمی همیشه حلال مشکلات کشور بوده است و اگر کسی امروز به آن‌ها تمسک کند، مشکلات کشور حل خواهد شد و معتقدم اگر ایشان امروز زنده بود، به دکتر همتی رأی می داد.

سال ۹۲ آقای هاشمی، همتی را برای ریاست بانک مرکزی به روحانی پیشنهاد داد

عملکرد دولت روحانی به عملکرد رئیس بانک مرکزی ارتباطی ندارد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی دولت حسن روحانی بوده است و عده‌ای بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را متوجه وی می‌دانند با این وجود وی شانس پیروزی دارد؟ گفت: آقای دکتر همتی را آقای هاشمی سال ۹۲ به آقای روحانی پیشنهاد دادند که ایشان را برای بانک مرکزی بگذارید اما ایشان قبول نکردند و عده‌ای هم نگذاشتند این اتفاق بیفتد، زمانی آقای همتی را در رأس بانک مرکزی قرار گرفت که دلار ۲۰ هزار تومان بود، وی دلار را تا مرز یازده هزار تومان هم آورد، منتها در بقیه موارد شرایط به گونه‌ای پیش رفت که او نمی‌توانست کار دیگری انجم دهد. معتقدم چنین فردی در رأس باشد تفاوت دارد با این که ۳۰ الی ۴۰ مدیر آنجا دور هم نشستند و باید تصمیم جمعی بگیرند .

هاشمی گفت: عملکرد دولت روحانی به عملکرد رئیس بانک مرکزی ارتباطی ندارد، دولت باید پاسخگو عملکرد خودش باشد.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *