خانه / اخبار / متن سخنرانی محمد هاشمی در دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

متن سخنرانی محمد هاشمی در دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (احزاب ۲۳)
لیجزی الله الصادقین بصدقهم و یعذب المنافقین ان شاء او یتوب علیهم ان الله کان غفورا رحیما (احزاب ۲۴)
دو سال است شخصیتی که در تاریخ پرفراز و نشیب معاصر ایران اسلامی خوش درخشید و عمر پربرکتش را در مبارزه با ظلم و ظالم وخدمت به نظام و مردم صرف کرد سرانجام در غروب غم انگیز ۱۹ دی ماه سال ۹۵ به حکم آیه کریمه “انا لله و انا الیه راجعون” رخ در نقاب خاک کشید و دنیایی را به سوگ نشاند………
اکنون ما ماندیم و میراث ایشان……..
حفظ نظام،وحدت و عظمت ملت ایران.
طبق فرمایش حضرت امام(ره) که آیت الله هاشمی را به عنوان متعلم شدید القوی نامیدند و پروراندند و او را ناصح ملت و انقلاب و نظام می دانستند؛ منش هاشمی اعتدال بود یعنی جامه ی تقوا دوختن و بر تن جامعه ی عریان از عدل پوشاندن. آری این مکتب و منش هاشمی بود.همان هاشمی ای که اعتدال و میانه روی، وحدت و دوری از افراط و تفریط دغدغه ی همیشگی اش بود.
او وحدت آفرینی را بر تفرقه افکنی،تنش زدایی را بر تنش زایی و منافع ملی را بر منافع گروهی و شخصی همواره مقدم می دانست.
او با تمسک به فرمایش حضرت امام جعفرصادق علیه السلام که فرمودند:”کونوا لنا زینا و لاتکونوا علینا شینا” ما که حکومت اسلامی را تاسیس کردیم و اگر با رفتارمان برای اسلام عیب و ننگ باشیم؛هیچ پاسخی در بارگاه عدل الهی نداریم……
اکنون دو سال است که جای خالی اسطوره و بزرگ مرد تاریخ ایران درلحظه لحظه های تقویم این سرزمین رخ می نماید.صفحات غبارآلوده ی تاریخ فراموش نخواهد کرد که “نمونه ی کم نظیرنسل اول مبارزان ستم شاهی” چگونه فرصت های طلایی مبارزه را با”هوش وافر” و “خطرپذیری” برای هم قطاران و آیندگان فراهم ساخت.و صفحات غم بار تاریخ از یاد نخواهد برد که قطب همدلی و وحدت درزیر سایه سار نگاهش نزهتگه اهل دل و تمنای خانه دل سپردگان بود.
“رنج دیده راه پر خطرو افتخار”! روزگار از برکت مجاهدت هایش آبروگرفت آنقدر که انقلاب به پشتوانه ی او قد راست کرد…….
اکنون چه باید کرد؟ چه کنیم؟ با میراث گرانبهای ایشان که یاد خردادهای خونین تا بهمن های بشکوه دارد. یاد روزهای پرتلاطم تا شبهای آتش وهور. شناسنامه انقلاب، استوانه نظام، یار دیرین امام و رهبری…..
آیا وقت آن نیست که تحقق ببخشیم اهداف و آمال این بزرگ مرد تاریخ را و تلاش کنیم برای حفظ نظام و ارزشهای آن که با خون شهیدان تثبیت شده؟؟؟
وحدت بین جریانات سیاسی را در داخل نظام حفظ کنیم. آتش تفرقه و دشمنی را که ازقدیم میراث سران غرب و انگلیس است خاموش کنیم و به جمله مقدس امام عزیز بازگردیم “هاشمی زنده است چون نهضت زنده است” نه آنچنان که گردانندگان شیطان صفت بنگاه سخن پراکنی انگلیس از لندن و اذناب فریب خورده ی داخلیشان تبلیغ و ترویج می کنند که “هاشمی زنده است چون انحراف زنده است”!!!
برخلاف نظر و خواست شیطان صفتان و فریب خوردگان؛ جهانیان امروز شاهدند که “جمهوری اسلامی ایران” در چهلمین سال تولدش قدرتمندتر از همیشه به سوی اهداف الهی خود در حرکت است.
و ارزش ها و آرمان های انسانی مکتب اهل بیت علیه السلام به خاستگاه جویندگان حق و حقیقت تبدیل شده است.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد هاشمی
۲۰/۱۰/۹۷

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *