خانه / اخبار / اخبار سیاسی / پــرونده محمود احـمدی‌نژاد هنوز در «وقت احتیاطی» است

پــرونده محمود احـمدی‌نژاد هنوز در «وقت احتیاطی» است

روزنامه وقایع‌اتفاقیه نوشت: پــرونده محمود احـمدی‌نژاد هنوز در «وقت احتیاطی» است. در این میان اما انتقادهای بسیاری به این سکوت جریان اصولگرایی در برابر رفتارهای احمدی‌نژاد وارد شده است. با محمد هاشمی‌ رفسنجانی در این مورد به گفت‌وگو نشستیم.

نظر شما در خصوص پرونده احمدی‌نژاد و برخورد قوه ‌قضاییه چیست؟

نسبت به این پرونده اطلاعی ندارم و این را باید قوه‌قضاییه رسیدگی کند اما رفتار احمدی‌نژاد این سوال را به وجود آورده است که آیا ایشان و دوستان‌شان اعتراف دارند که مجرم هستند و برای فرار از مجازات بست نشسته‌اند یا به نوعی اعتراض خودشان به نظام جمهوری‌ اسلامی را نشان می‌دهند یا نظام را قبول ندارند که البته هر کدام باشد چندان مناسب نیست. در بعد شخصی کسی که بست می‌نشیند قبول دارد که مجرم است و در بعد دیگر حاکم یا هیات‌حاکمه را قبول ندارد اما هر کدام را که در نظر بگیریم اثر مطلوبی در جامعه بر جای نمی‌گذارد.

از نظر سیاسی این اقدام را چطور می‌بینید؟ در شرایط کنونی کشور چه تحلیلی می‌توان از رفتارهای احمدی‌نژاد و اطرافیانش داشت؟

از منظر سیاسی در شرایط فعلی، نظام جمهوری ‌اسلامی را این‌گونه زیر سوال بردن درست نیست و این خواست دشمن است. شرایط فعلی چندان مناسب نیست و می‌بینیم که نظام ما با دشمنان گوناگون روبه‌رو است که علاقه‌مند هستند از جهات مختلف نظام را تضعیف کنند. لذا ایجاد دو دستگی، تفرقه یا این نوع رفتارها و بخشی از نظام (قوه قضاییه) را زیر سوال بردن از کسی که متعهد به نظام باشد ، سر نمی‌زند.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *