خانه / اخبار / محمد هاشمی: هدف آمریکا از تحریم مسئولان عالی رتبه کشور ایجاد جنگ روانی است/ تنها راه مقابله با تحریم های آمریکا «مقاومت» است

محمد هاشمی: هدف آمریکا از تحریم مسئولان عالی رتبه کشور ایجاد جنگ روانی است/ تنها راه مقابله با تحریم های آمریکا «مقاومت» است

شفقنا- رئیس جمهور آمریکا در اقدامی خلاف عرف و رویه‌های مرسوم دیپلماتیک و اصول سیاسی، با صدور یک فرمان اجرایی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، بیت رهبری، هشت فرمانده سپاه پاسداران و وزیرامورخارجه ایران را تحت تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا قرار داد. محمد هاشمی هدف ترامپ از تحریم مقامات عالی رتبه ایران را تلاش در جهت ایجاد جنگ روانی در میان مردم دانست و گفت: آمریکا با اعمال تحریم علیه مسئولان کشور قصد دارد به مردم ایران القا کند که علت اصلی فشارها و سختی ها مسئولان کشور هستند تا بلکه با این شیوه مردم علیه دولت مردان، دولت و نظام خود شورش کنند، اما چنین اتفاقی محال است و آمریکا باید این آرزو را مانند باقی اهدافش به گور ببرد.

محمد هاشمی در گفت وگو با شفقنا، اظهار کرد: در زمان پهلوی، آمریکایی ها بر ایران حکومت می کردند و در اداره کشور صد در صد دخالت داشتند، منابع عظیم ایران از جمله نفت، دریا، زمین و… در اختیار آمریکایی ها بود. در آن زمان برخی از رسانه های آمریکایی، ایران را ایالت ۵۲ آمریکا می دانستند، ۶۵ هزار کارشناس نظامی و افراد مختلف از آمریکا در ایران حضور داشتند و به آنها حق توحش پرداخت می شد. در حقیقت نگاه آنان به ملت ایران یک ملت حقیر و تسلیم بود. در زمان پهلوی ایران کاملاً در خدمت اسرائیل بود و همه نیازهای اسرائیل از جمله نفت و نیرو انسانی در ایران تأمین می شد و رابطه تنگاتنگی بین ایران و اسرائیل و آمریکا وجود داشت.

او ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکایی ها با همان رویکرد و خواسته ها می خواستند در ایران بمانند و دیدند که امکانش نیست لذا تصمیم گرفتن در ایران کودتا کنند و ۱۸ کودتا راه انداختند که کودتای نوژه یکی از آنها بود. در اوایل انقلاب کودتاهای آمریکا در ایران یکی پس از دیگری کشف و خنثی شد و نتوانستند دولت ایران را سرنگون کنند. پس از آن آمریکایی ها جنگ تحمیلی را علیه ایران راه انداختند و برای رسیدن به اهداف خود ۸ سال صدام را تجهیز و تحریک کردند، اما باز هم نتوانستند به خواسته خود برسند.

وی گفت: شرایط ایران به گونه ای شد که آمریکایی ها از اینکه بتوانند دولت جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند و دولتی که خودشان می خواهند را به وجود آورند، مأیوس شدند بنابراین رفتارشان را تغییر دادند و تحریم هایی علیه ایران به راه انداختند تا از این طریق بتوانند بر ملت ایران فشار بیاورند تا در نهایت مردم ایران از داخل، حرکتی در جهت تضعیف و سرنگونی و تغییر حکومت انجام دهد، این استراتژی است که آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون داشتند.

او خاطرنشان کرد: در سال های حکومت اوباما، شرایط مقداری تغییر پیدا کرد و می خواستند با پنبه سر ببرند، اما ترامپ در راستای سیاست آمریکا رفتار می کند، او بر ملت ایران فشار می آورد تا ملت از درون با مسئولین نظام برخورد کنند. شبکه تلویزیونی بی بی سی میزگردی با حضور چند ایرانی فراری برگزار کرده بود، آنان بحث می کردند که سیاست های ترامپ توانسته مردم ایران را قانع کند که مقصر تحریم های آمریکا، دولت ایران است و ربطی به آمریکا ندارد در واقع سعی می کردند که اینگونه القا کنند که اگر تحریمی انجام شده، ربطی به ایران ندارد و به خاطر عملکرد دولت ایران است.

او علت تحریم مسئولان عالی رتبه ایران توسط آمریکا را روانی و تبلیغاتی دانست و افزود: ترامپ مدام در پی این است که در ایران جنگ روانی راه بیاندازد به همین دلیل یک روز خبر می دهد که قصد دارد به ایران حمله کند و ساعتی بعد بیان می کنم که در ۱۰ دقیقه پایانی، دستور حمله به ایران را لغو کرده است.

او ادامه داد: روزانه مردان، زنان و کودکان بسیاری در افغانستان، یمن و عراق به خاطر عملکرد آمریکا جان خود را از دست می دهند؛ ترامپ می داند که حتی با راه اندازی جنگ روانی در داخل ایران نمی تواند آنچه بر سر مردم کشورهای منطقه آورده، در ایران نیز پیاده کند؛ مردم ایران آگاه هستند که آمریکا تنها به دنبال منافع خود است و می خواهد ایران مانند عربستان باشد که در یک نشست ۴۰۰ میلیارد دلار با او قرارداد ببندد!

او در شرایط فعلی به راه مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره و تصریح کرد: تحریم های آمریکا در حوزه اقتصادی و تجهیزات پزشکی و دارویی بر کشور و مردم فشار وارد کرده است، راه مقابله با این نوع تحریم های آمریکا «مقاومت» است؛

مسئولین و مردم باید دست به دست هم دهند و در حد توان مشکلاتی که آمریکایی ها به وجود می آورند را برطرف کنند. مسایلی اتفاق افتاده بود و خدمت امام خمینی(ره) رسیده بودیم، امام(ره) تعبیر جالبی داشتند و فرمودند: «دولت انقلابی عقب نشینی نمی کند» ایران یک ملت و دولت انقلابی دارد و مبتنی بر ارزشهاست، آمریکایی ها با این شیوه نمی توانند ایرانی ها را علیه نظام کنند چون ۴۰ سال چنین هدفی داشتند و در این مسیر تلاش کردند و به نتیجه ای نرسیدند.

هاشمی در پایان گفت: وقتی انقلاب پیروز شد در کشور زیرساخت و زیربنای اساسی و تولید مناسبی نداشتیم، هویدا گزارش داده بود که ما فقط مصرف ۳۰ روز گندم را تولید می کنیم، اما امروز کشور در زمینه های مختلف اعم از علمی، صنعتی، کشاورزی و خدمات امنیت و حفاظت به خود متکی است البته فشار و سختی وجود دارد، اما این سختی ها، شیرینی پیروزی ملت ایران در مقابل آمریکا را چندین برابر می کند. ترامپ برای پیروزی در دور دوم انتخابات و ماندن در کاخ سفید به شدت نیاز دارد که با ایران مذاکره کند؛ ایران هم استراتژی خود را تعیین کرده و با این شرایط حاضر نیست مذاکره ای با آمریکا داشته باشد لذا ایران اکنون در برابر هر نوع فشار، اجحاف و زور آمریکا، روش مقاومت را انتخاب کرده و تاکنون هم پیروز بوده و با توکل بر خداوند در ادامه راه نیز پیروز خواهد شد.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *