خانه / اخبار / سازندگان مستند «هاشمی زنده است» جمله امام را دستمایه تمسخر قرار داده‌اند/ تصاویر استفاده شده در مستند متعلق به آرشیو صدا و سیما بود

سازندگان مستند «هاشمی زنده است» جمله امام را دستمایه تمسخر قرار داده‌اند/ تصاویر استفاده شده در مستند متعلق به آرشیو صدا و سیما بود

محمدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره مستند « هاشمی زنده است» و واکنش بیت آیت‌الله به این مستند گفت: روز دوشنبه از انجمن اسلامی دانشگاه تهران با من تماسی گرفته شد و دعوت کردند که به عنوان مهمان ویژه در مراسم رونمایی مستندی به نام «هاشمی زنده است» شرکت و سخنرانی کنم و به سوالاتی که پیش می‌آید، پاسخ دهم.

وی تاکید کرد: در پاسخ به این دوستان گفتم چون این مستند را ندیده‌ام نمی‌توانم قول شرکت در این برنامه را به شما بدهم، بنابراین اجازه دهید آن را مشاهده کنم سپس به شما برای شرکت در برنامه پاسخ دهم.

رئیس دفتر رئیس دولت سازندگی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته قرار شد صبح سه‌شنبه مستند را به دفترم بیاورند تا آن را ببینم که اگر مورد تایید واقع شد، عصر در مراسم شرکت کنم. صبح مستند را به دفتر آوردند و من آن را مشاهده کردم.

وی با اشاره به اینکه سازندگان مستند «هاشمی زنده است» بخشی از فعالیت‌های آقای هاشمی را به طور ناقص نقد کرده‌اند، عنوان کرد: سازندگان مستند «هاشمی زنده است» دولت سازندگی را تفسیر و تحلیل کرده‌اند و بحث را به اینجا کشانده بودند که در دولت سازندگی انحرافی در نظام حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و سیاست به وجود آمده است که تا دولت‌های بعد ایشان مانند دولت آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی ادامه داشته و دارد.

هاشمی با بیان اینکه سازندگان مستند «هاشمی زنده است» عنوان می‌کنند «هاشمی زنده است، چون این انحراف زنده است»، گفت: متولیان ساخت این مستند چنین چیزی را بیان کرده‌اند و به نوعی گفته معروف امام را که فرمودند «بدخواهان بدانند نهضت زنده است چون هاشمی زنده است» را دستمایه اهداف و تمسخر خودشان قرار داده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازندگان این مستند واژه نهضت را به انحراف تبدیل کرده‌اند و در حقیقت می‌خواهند بگویند که نهضت اسلامی از اول پایه انحرافی داشته است، گفت: هنگامی که مشاهده کردم این مستند چنین قصدی را دارد، اعلام کردم که در مراسم مذکور شرکت نمی‌کنم اما دیدم بدون اینکه ذکری از قرارمان داشته باشند در سایت‌های خودشان خبر خلاف واقع را مطرح کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی سازنده این مستند هستند، گفت: افرادی که پیش من آمدند هر سه دانشجو بودند و گفتند که ما خودمان این مستند را تهیه کردیم، یکی از آن‌ها گفت دانشجوی دانشگاه شریف بوده است و بعدا هنر خوانده است. از آنها سوال کردم چه کسی از شما حمایت کرده است، گفتند هیچ‌کس با پول خودمان این مستند را ساخته‌ایم.

هاشمی تاکید کرد: این مستند یک ساعت و چهل دقیقه است و با ملاک صوتی و تصویری امروز باید حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه برداشته باشد حال دو دانشجو از کجا چنین پولی را آوردند نمی‌دانم البته به نظرم در تیتراژ فیلم از صفیر فیلم یا صفیران فیلم تشکر کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: مسائلی را که از آقای هاشمی در این مستند نشان می‌دادند مختص به آرشیو صدا و سیما بود که هرکسی دسترسی به آن‌ها را ندارد اما به طور کامل در اختیار این افراد بود .

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *