خانه / اخبار / طنین مجدد صدای آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران

طنین مجدد صدای آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران

?برگزاری مراسم اربعین حسینی، در حسینیه جماران و خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی.

? همزمان با اربعین حسینی، مراسم ویژه ای، با حضور عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین( ع )و ارادتمندان به امام راحل و آیت الله هاشمی رفسنجانی و بیت محترم ایشان، امروز سه شنبه، در حسینیه جماران برگزار شد.

? این مراسم، ابتدا با قرائت زیارت اربعین حسینی آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام و المسلمین قادری، از مدرسین حوزه علمیه قم، طی سخنانی، به چرایی قیام امام حسین( ع ) پرداخت و گفت: پیام حماسه کربلا، فریاد مظلومیت خاندان اهل بیت( علیهم السلام) علیه تقدس بخشی به خاندان بنی امیه به ویژه یزید بود.

? در ادامه مراسم، فیلمی از سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم عزاداری اربعین حسینی، در تاریخ بیستم آبان ماه سال ۱۳۹۲ پخش شد که در آن با یادآوری آیه ۱۴۸ سوره نساء :” لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم” گفت: افشاگری‌های کاروان اسارت خاندان نبوت به ویژه امام سجاد(ع) و حضرت زینب( س ) پس از عاشورا ، در کوفه و شام، مصداق عینی عمل به این آیه قرآن کریم است.

? ایشان با بیان مصائب اهل بیت (علیهم السلام) در قبل و بعد از حادثه عاشورا، گفت: ذکر مصیبت های فرزندان نبوت و امامت، تقویت لشکریان اشک در عزای امام حسین( ع ) است که علاوه بر نابودی امویان، دلهای مردم را نیز فتح کرده است. در ادامه این مراسم، یکی از مداحان و مرثیه سراهای اهل بیت( ع )به ذکر روضه کربلا و مصیبتهای کاروان عزتمند اسرا، در اربعین پرداخت.

? سپس، نمایش کوتاهی از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، درباره اهمیت توجه به اربعین و پیاده روی های عاشقان کربلا، پخش شد.

?در پایان این مراسم که در فضایی آکنده از حزن و اندوه مصائب خاندان اهل بیت( ع ) و فقدان یکی از خادمان واقعی این خاندان، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، به پایان رسید.

?حاضران با حضور در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی که جنب حسینیه جماران قرار دارد، از قسمت های مختلف این موزه، بازدید کردند و با قرائت فاتحه و دعا، یاد و خاطره آن بزرگ مرد و عزیز سفر کرده را گرامی داشتند.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *