خانه / اخبار / مردم بارها در همه پرسی «آری به هاشمی» شرکت کردند

مردم بارها در همه پرسی «آری به هاشمی» شرکت کردند

دیدار نیوز – اسفندیار عبدالهی: «مردم بار‌ها در همه پرسی “آری به هاشمی” شرکت کردند.» این جمله، پاسخ پرمعنای محمد هاشمی، برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به موج جدید حملات به آیت الله و خانواده وی به بهانه ساخت مستند »هاشمی زنده است» می باشد. وی که از حجم زیاد تهمت ها و تخریب ها ناراحت است و از عدم اقدام قضایی لازم توسط دادستان عمومی و مقامات قضایی گله مند است در گفتگو با دیدارنیوز به انگیزه های ساخت مستند «هاشمی زنده است» و برخی حامیان ترویج حملات علیه آیت الله هاشمی و خانواده وی اشاره کرد و گفت: آقای سعید قاسمی در ایام اربعین، بدترین تهمت‌ها و تخریب‌ها را نسبت به مرحوم هاشمی انجام داد و فائزه هاشمی را آماج بدترین فحاشی، توهین و تهمت قرار داد اما دادستان عمومی و مقامات قضایی سکوت کردند.

مردم بار‌ها در همه پرسی «آری به هاشمی» شرکت کردند

هاشمی اضافه کرد: دادستان عمومی و هیچ شخصیت قضایی دیگری ازاین سردار سعید قاسمی نپرسیدند که شما چرا به یک زن مسلمان این گونه تهاجم و فحاشی می‌کنید و تهمت می‌زنید. آقای سعید قاسمی تهمت و تخریبی را نسبت به فائزه هاشمی انجام داد که آدم شرم دارد آن‌ها را بیان کند. این فحاشی‌ها و تهمت‌ها از تریبون‌هایی نیز پخش و منتشر می‌شود بنابراین بچه‌های محروم هاشمی وقتی این قضایا را می‌بینند سعی می‌کنند به گونه‌ای زندگی کنند که آسیب نبینند و بیش از این گرفتار نشوند.

فرزندان مرحوم هاشمی شرایط خاصی دارند. آن‌ها اکنون از پشتوانه شخص آقای هاشمی برخوردار نیستند، فائزه هاشمی را به دادگاه می‌برند و فاطمه را تهدید و به دادگاه می‌کشانند، لذا ضرورت ایجاب می‌کند برای حفظ جان و امنیت خودشان هم که شده، بعضی از نکات را رعایت کرده و از خانواده خود در مقابل آزار و اذیت‌های موجود محافظت کنند.

وی ادامه داد: این اولین و آخرین تخریب نخواهد بود، بنابراین برای ما آنچه مهم است؛ افکار عمومی، نگاه و اقبال مردم است. مردم به این حرف‌ها اعتماد نمی‌کنند و هر جا لازم بوده مردم در جهت حمایت از اندیشه هاشمی، بار‌ها و بار‌ها وارد میدان شده‌ و حرفشان را با صدای بلند فریاد زدند. مردم بار‌ها با رای خود به اندیشه هاشمی و یارانش به تخریب کنندگان و توهین کنندگان گفتند که چگونه می‌اندیشند.

برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: مردم تهران و دیگر شهر‌ها با رای به لیست‌های انتخاباتی مورد حمایت هاشمی، موضع خود را روشن کردند. مخالفان آقای هاشمی لیست مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مورد حمایت هاشمی را «لیست انگلیسی» می‌گفتند، ولی مردم به این لیست رای قاطع دادند و به نوعی در همه پرسی «آری به هاشمی» شرکت کردند.

محمد هاشمی تاکید کرد: اگر فضایی مناسب و آزاد مهیا شود، مردم نظر خود را در خصوص این قضایا و اندیشه‌های مختلف داخل کشور بیان می‌کنند، آن وقت مشخص می‌شود هر اندیشه در کشور چه وزنی دارد و چه مقدار با اقبال عمومی مواجه می‌شود. به نظر می‌رسد بخشی از این تهمت‌ها و تخریب‌ها، انگیزه‌های انتخاباتی دارد.

هاشمی ادامه داد: من به هوش و ذکاوت تخریب کنندگان شک دارم چرا که تخریب آقای هاشمی و اندیشه او برای آن‌ها سودی ندارد. تخریب کنندگان کسانی هستند که از اندیشه هاشمی آسیب دیده و در اتفاقات سال‌های اخیر بازی را در مقابل هاشمی و مردم باخته‌اند، لذا سعی دارند از راه‌های دیگری وارد شده و بغض و کینه خود را تخلیه کنند.

رییس پیشین صدا وسیمای جمهوری اسلامی افزود: قبل از پیروزی انقلاب، مرحوم هاشمی مورد بغض و کینه ۲ گروه بود. گروه اول دربار پهلوی بود؛ آن گروه سخت‌ترین شکنجه‌ها را نسبت به آقای هاشمی انجام داد. بار‌ها در رژیم پهلوی زندانی شد چرا که او را فرد مهمی می‌دانستند. مسائل گوناگون و گرفتاری‌های زیادی در زمان پهلوی برای مرحوم هاشمی حادث شد که قسمتی از آن در زندگی‌نامه سیاسی او ذکر شده است و در اسناد ساواک مشخصاً در خصوص توجه و حساسیت دستگاه امنیتی روی آقای هاشمی تأکید شده است.

وی اضافه کرد: گروه دوم منافقین و ضد انقلاب بودند که از سال ۵۲ و ۵۳ به بعد کینه خود را نسبت به آقای هاشمی هویدا و آشکار کردند چرا که متوجه تاثیر آیت‌الله هاشمی در نهضت و انقلاب شده بودند. مواردی را که عرض کردم قبل از انقلاب بود. بعد از انقلاب هم گروه‌هایی که با امام و انقلاب مخالف بودند هاشمی را اولین خاکریز مقابل خود می‌دانستند و همیشه اعلام می‌کردند آقای هاشمی خاکریز اول است، اول باید او را زد و بعد به امام رسید.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در آن مقطع، شعار‌هایی علیه آقایان بهشتی، هاشمی و خامنه‌ای می‌دادند، مردم هم در حمایت از این سه نفر پاسخ می‌دادند. متاسفانه در سال‌های اخیر حمله‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها توسط خارج‌نشینان، منافقین و یا ساواک انجام نمی‌شود؛ تخریب‌ها از داخل هدایت می‌شود و کسانی که خود را انقلابی می‌نامند دست به این اعمال می‌زنند و از تریبون‌ها و رسانه‌های مختلف هم استفاده می‌کنند که آقای هاشمی را تخریب کنند.

وی اظهار داشت: آن‌ها آقای هاشمی زنده را تخریب کردند و حالا که آقای هاشمی فوت کرده، چون اندیشه‌اش زنده است به تخریب‌شان ادامه می‌دهند، گروه‌های مشخصی هستند که تحریک و حمایت می‌شوند و دانسته یا نادانسته وارد این عرصه شده اند و از جا‌هایی تامین و حمایت می‌شوند و آمرینی دارند.

در حکومت پهلوی نمی‌گفتندهاشمی خائن، دزد و فاسد است

هاشمی افزود: جنس توهین‌ها و تخریب‌هایی که در داخل کشور نسبت به هاشمی انجام می‌شود از همان نوعی است که منافقین در سال ۵۲ و ۵۳ نسبت به آقایان هاشمی، بهشتی و خامنه‌ای انجام می‌دادند. ساواک و حکومت پهلوی نمی‌گفتندهاشمی خائن، دزد و فاسد است بلکه می‌گفتند هاشمی شخص موثری است و او را اذیت می‌کردند، ولی اکنون می‌گویند هاشمی فاسد، دزد و خائن بوده است و این تفاوت عجیبی است که ما در درون نیرو‌های انقلاب می‌بینیم.

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: جریانات افراطی داخل کشور به هر دلیل از اندیشه و فکر آقای هاشمی هراس دارند، همان هراسی که از اندیشه‌های امام (ره) دارند، این نشان می‌دهد که آقای هاشمی نیز در خط امام بوده است. این‌ها می‌خواهند با تخریب خط امام و شخص مرحوم هاشمی او را از چشم مردم بیاندازند، ولی همیشه نتیجه معکوس داده است. چندین سال آقای هاشمی را تخریب کردند، ولی تشییع جنازه او بعد از تشییع جنازه حضرت امام (ره) باشکوه‌ترین تشییع جنازه بود.

هاشمی گفت: من از سازندگان مستند «هاشمی زنده است» سوال کردم شما منابع مالی را از کجا آورده‌اید و چگونه این مستندرا تهیه کرده‌اید. جواب درستی ندادند و گفتند که ما از جیب خودمان خرج کردیم. این فیلم ۱۴۰ دقیقه‌ای با معیار‌های امروز، حداقل ۲۰ میلیارد تومان نیاز به بودجه اولیه دارد. تمام آیتم‌های آرشیوی این فیلم از آرشیو صدا و سیما استفاده شده بود که نشان می‌دهد اشخاص سازنده این فیلم به آرشیو صدا و سیما دسترسی کامل داشته‌اند.

وی یادآور شد: شعار‌هایی که مردم تهران و دیگر شهر‌ها در پیروی از خط و اندیشه هاشمی سر دادند نشان می‌دهد که رویه تخریب بی تاثیر است و نتیجه‌ای برای آن‌ها ندارد. من در عجبم با وجودی که می‌دانند نتیجه عکس می‌دهد، ولی باز پول و سرمایه کشور را خرج ساختنِ مستند‌هایی بر ضد آقای هاشمی می‌کنند.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *