خانه / اخبار / جمله مهمی که آیت الله هاشمی یک سال قبل از فوتش گفت

جمله مهمی که آیت الله هاشمی یک سال قبل از فوتش گفت

محمد هاشمی در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی که از سوی حزب جمهوریت ایران اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مرحوم هاشمی قبل از انقلاب و در حوزه علمیه قم دنبال این بود که بفهمد حکمرانی خوب از نظر مکتب اسلام چگونه است، اظهار کرد: او به این جمع بندی رسید که نظام باید جمهوری اسلامی باشد و جمهورت و اسلامیت با هم باشد.

وی ادامه داد: در ایام مبارزات انقلاب و پس از آن دیدگاه حکومت اسلامی هم مطرح شده بود که به اصالت رای مردم معتقد نبود در حالیکه امام خمینی و آیت الله هاشمی تاکید داشتند که ویژگی های کشور ایجاب می کند که جمهوریت و اسلامیت همراه هم باشند.

برادر آیت الله هاشمی خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی یکسال پیش از فوت گفت که خیالم راحت است چون مردم راه خود را پیدا کرده اند و می دانند چگونه حرف خود را پای صندوق رای بزنند.

هاشمی با اشاره به نیاز کشور به فقه حکومتی برای پاسخ به نیازهای روز کشور، گفت: قراربود جلساتی با حضور اساتید دانشگاه، علمای حوزه علمیه و مدیران کشور برگزار شود تا درباره فقه حکومتی تبادل نظر انجام شده تا به نیازهای کشور و سوالات جوانان پاسخ داده شود. حتی مکان و زمان کلیات را هم مشخص کرده بودیم اما به دلیل برخی ملاحظات سیاسی و نسبت هایی که به آیت الله هاشمی دادند، او ترجیح داد جلسات با کمی تاخیر برگزار شود ولی مدتی بعد از دنیا رفت.

وی در پایان گفت: دانشگاهیان و حوزویانی که تفکر آیت الله هاشمی را می پسندند وی توانند در زمینه فقه حکومتی و مسیری که آیت الله هاشمی مدنظر داشت، فعالیت کنند.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *