خانه / اخبار / محمد هاشمی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اولویت‌ها را متناسب با شرایط زمانی و نیاز مردم تعیین و اجرا می‌کرد

محمد هاشمی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اولویت‌ها را متناسب با شرایط زمانی و نیاز مردم تعیین و اجرا می‌کرد

در برنامه مدیریت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اولویت‌ها متناسب با شرایط زمانی و نیاز مردم یا کشور تعیین و اجرا می‌شد. به عنوان مثال در زمانی ایشان جانشین فرمانده کل قوا بودند اولویت ایشان خاتمه جنگ با یک پیروزی در جبهه‌ها بود و سرانجام با تدابیری که اندیشیدند و مکاتباتی که با صدام داشتند و مذاکراتی که با هیأت‌های میانجیگری داشتند موفق شدند هم آتش بس برقرار شد، هم صدام قرارداد ۱۹۷۵ را پذیرفت و هم اسرا آزاد شدند.

محمد هاشمی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اولویت‌ها را متناسب با شرایط زمانی و نیاز مردم تعیین و اجرا می‌کرد
به گزارش جماران؛ محمد هاشمی رفسنجانی، سیاستمدار، مدیر اجرایی و برادر کوچک‌تر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که سابقه ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی، معاونت اجرایی رئیس‌جمهور در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارد، نقطه نظرات خود درباره دو سؤال مرتبط با عنوان «اگر آیت‌الله هاشمی بود…» را چنین بیان کرده است.

در پاسخ به سؤال اول شما از نظر اینجانب حوادث اخیر ریشه در گذشته دارد با این توضیح که آمریکائیها حتی از قبل از پیروزی انقلاب برای سرکوب نهضت اسلامی امام خمینی با الگوگیری از کودتای ۲۸ مرداد برنامه کودتا برای بازگرداندن شاه داشتند.

با این توضیح که شاه ۲۶ دیماه ایران را ترک کرد، آقای کارتر ۲۸ دیماه نماینده‌ای برای مذاکره با امام به پاریس فرستاد. نماینده کارتر اصرار داشت که فعلاً امام به ایران نروند چون برایشان خطر دارد. بعدها از اسناد سفارت آمریکا معلوم شد که کارتر پس از ترک ایران توسط شاه، ژنرال هایزر را برای انجام کودتا و بازگرداندن شاه به ایران فرستاده است.

با ورود امام خمینی به ایران تمام نقشه‌های کارتر نقش بر آب شد وانقلاب پیروز شد و ژنرال هایزر بدون هیچ دستاوردی بعد از چهل روز مخفیانه ایران راترک کرد. اکثر حوادث بعد از پیروزی انقلاب از قبیل ۱۷ هزار ترور – ناامنی‌ها در مرزهای مختلف ایران، درگیری‌های خیابانی در تهران و کشتار مردم بی‌گناه و تحریک صدام برای حمله نظامی به ایران همه با تحریک و حمایت‌های آمریکا برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و بازگشت نظام شاهنشاهی برای حفظ منافع وسلطه آمریکا بر کشور بود چون پس از کودتای ۲۸ مرداد و بازگشت شاه به قدرت، حاکمیت مطلق آمریکا بر ایران و شاه به عنوان ژاندارم منطقه حافظ منافع آمریکا، نه‌تنها در ایران بلکه در منطقه خاورمیانه بود. آمریکا با داشتن شصت و پنج هزار کارشناس نظامی و غیره در ایران بر منطقه حکومت می‌کرد بنابراین آمریکا در این چهل و سه سال جمهوری اسلامی هیچگاه موافق استقلال ایران نبوده و همواره به عناوین مختلف برای تضعیف جمهوری اسلامی و تسلط بر ایران توطئه و تلاش نموده است. حوادث اخیر که آمریکا به صراحت از آن حمایت می‌کند با همان اهداف قبلی از آغاز تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد و با حضور و مقاومت مردم این توطئه نیز همانند توطئه‌های قبلی با شکست آمریکا و حامیانش مواجه خواهد شد.

در پاسخ به سؤال دوم شما درباره مدیریت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گذشته و نقل خاطره‌ای از شیوه مدیریت ایشان، در برنامه مدیریت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اولویت‌ها متناسب با شرایط زمانی و نیاز مردم یا کشور تعیین و اجرا می‌شد. به عنوان مثال در زمانی ایشان جانشین فرمانده کل قوا بودند اولویت ایشان خاتمه جنگ با یک پیروزی در جبهه‌ها بود و سرانجام با تدابیری که اندیشیدند و مکاتباتی که با صدام داشتند و مذاکراتی که با هیأت‌های میانجیگری داشتند موفق شدند هم آتش بس برقرار شد، هم صدام قرارداد ۱۹۷۵ را پذیرفت و هم اسرا آزاد شدند. خلاصه جنگ هشت ساله با پیروزی ایران خاتمه یافت. در زمانی که ایشان مسئول قوه مجریه شد، اولویت ایشان بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ و توسعه کشور با احداث زیرساختها برای تولید نیازهای داخلی و تقویت صادرات غیرنفتی و حضور کالاهای تولیدی ایران دربازارهای منطقه بود و در سیاست خارجی ایشان با سیاست تنش‌زدایی توانستند با بسیاری از کشورهای جهان که در زمان جنگ علیه ایران بودند رابطه مسالمت آمیز برقرار نمایند.

در دوران سازندگی که قوه مجریه در اختیار ایشان بود روابط جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی – آسیایی و خاورمیانه و حوزه خلیج فارس مسالمت‌‌آمیز و مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک و متقابل بود.

به همین دلیل امروزه هم بسیاری از مردم از دوران مدیریت ایشان به نیکی یاد می‌کنند و شیوه مدیریت ایشان را برای عبور از بحران مناسب می‌دانند.

درباره ی admin2

همچنین ببینید

محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند که شما انقلاب کردید چه برای ما آوردید؟ آزادی؟ کو آزادی؟!

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران محمد هاشمی: نسل جدید از ما سوال می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *